Insikt
Vem ska lyssna på din podd?
2022-04-07
Vem ska lyssna på din podd?
Att starta podd är ett glödhett ämne och har varit ett bra tag.
Kanske har du eller ditt företag pratat om att starta eventuellt en podd.
💡 Den stora poängen med att man startar podd är ju för att någon ska lyssna på den. Många företag tänker att man slänger upp sitt poddflöde på sin hemsida och lägger upp varje nytt avsnitt på företagets LinkedIn-sida och call it a day.
NEJ! 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩
Det absolut viktigaste är att skapa engagemang och öka räckvidden, så fler kan ta del av det grymma innehåll du skapar.
Det gör man genom:
✅ Personerna som jobbar med podden sprider detta i sina personliga kanaler
✅ Skapa ett engagemang genom att bygga ett community kring sin podd
✅ Var tydlig och skapa material kring ämnena som pratas i podden, genom att skapa artiklar, korta videos (trailers)
Jag brukar alltid säga att målet för en företagspodd är att genom den ska kunna samla lyssnarna på Circus i Stockholm, med poddens tema i fokus.
Att skapa en podd är en maraton, men utfallet och potentialen är otrolig. 🤸♂️
Det absolut viktigaste är att skapa engagemang och öka räckvidden, så fler kan ta del av det grymma innehåll du skapar.